Content marketing to realne korzyści. Przykład? Proszę bardzo! Mam dla Ciebie aż cztery, które pracują na promocję mojej firmy. Content i biznes to naprawdę zgrany duet!
Co znajdziesz w artykule (spis treści)
Content marketing w biznesie
Jak robić content marketing w firmie? Jako przedsiębiorca na pewno często zastanawiasz się jak pozyskać klienta przez Internet. Pewnie słyszałeś powiedzenie że ludzie nie lubią jak im się coś sprzedaje, ale uwielbiają kupować. Moje doświadczenia są z tym w pełni zgodne.
Dlatego unikaj jak ognia wciskania potencjalnemu klientowi twojej oferty (czy konkretnego produktu). Celem nie jest sprzedaż tu i teraz konkretnemu klientowi, tylko zbudowanie pozytywnej relacji. Twoim zadaniem jest jak najbardziej obiektywne przedstawienie oferty. Opisz konkretne cechy, wypisz zastosowania i pokaż przykłady.
Skup się na konkretnych odbiorcach i ich potrzebach. Być może uznasz wpisując wady i zalety, że twoja oferta jest słabsza niż konkurencji. Wtedy masz dwa wyjścia.
Pierwsze to skupić się na tej grupie klientów dla których twoje rozwiązanie jest najlepsze. Drugim wyjściem jest po prostu poświęcić czas na pracę nad swoją ofertą. Żeby się rozwijać nie tylko musisz być widoczny dla potencjalnych klientów. Musisz także mieć dla nich dobry produkt.
Jeżeli dopiero stawiasz pierwsze kroki w biznesie lub potrzebujesz odświeżenia wiedzy to ponownie zachęcam do udania się do bibliografii i zapoznania się z książką „MBA w dziesięć dni”. Przybliży Ci ona zagadnienia biznesowe związane z marketingiem produktu, a także poszerzy biznesowe światopoglądy.
Ogromną zaletą content marketingu w biznesie jest to, że pomoże Ci on w obsłudze klienta. Twoi odbiorcy zapoznając się z treściami uczą się wykorzystywać Twój produkt. To powoduje, że rzadziej będą się z tobą kontaktować z prostymi, ale powtarzającymi się dla Ciebie sprawami, a przy okazji twój wizerunek jako eksperta rośnie. Jak to działa w praktyce?
Co znajdziesz w artykule i całej serii (spis treści)
- Content marketing w firmie
- 4 przykłady z wykorzystaniem content marketingu w biznesie
- Zakończenie
- Bibliografia i inspiracje
Artykuły z mini serii o content marketingu:
- Jak robić skuteczny content marketing? – kompletny przewodnik
- Strategia content marketingowa – 7 praktycznych kroków
- Content marketing narzędzia i wskazówki
- Content marketing dla firm – 4 przykłady
Content marketing 4 przykłady w biznesie
1) Artykuł na blogu naszej firmy Famatech pt. „Meta description – Jak stworzyć skuteczny opis strony?” Marta wykonała przy nim kawał dobrej roboty i moim zdaniem ten tekst jest pretendentem do mistrzostwa świata w dziedzinie marketingu treści(może zorganizujemy takie zawody?).
2) Niniejszy wpis o marketingu treści. Przyłożyłem się do niego i jest dobrym przykładem treści tematycznej. Możesz śmiało się wzorować na nim tworząc swoje treści, gdyż jako przewodnik poprowadzi krok po kroku, co należy wykonać. Przy okazji możesz go traktować jako checklistę.
3) Jako że wspomniałem o checkliście, to może z nieco innej beczki, ale też dobry sposób. Mianowicie prosty plik:
Jest to checklista w PDF, którą stworzyliśmy w firmie jako dodatek dla uczestników szkolenia z pozycjonowania. Przy jej pomocy nie zapomnisz o żadnym z najważniejszych kroków podczas weryfikacji strony internetowej. Niezbędnik każdego początkującego specjalisty SEO 🙂
4) Opis oferty warto jest prezentować bardzo przejrzyście. W końcu to najważniejszy punkt strony firmowej. Ponownie odeślę Cię do strony naszej firmy, a konkretniej do oferty. Klienci często bardzo pozytywne odbierają jej przejrzystość. Na tyle że dzielą się ze mną takimi opiniami.
Piszę o tym, abyś nie popełniał jednego z najgorszych błędów pojawiających się na stronach firmowych. Mianowicie strony biznesowe często mają mnóstwo zawartości pobocznych, a oferta traktowana jest po macoszemu. Pamiętaj, że Ty masz swoją ofertę w głowie i jest dla ciebie jasna. Natomiast Twoi potencjalni klienci nie mają tej wiedzy. Jeżeli nie będzie rozpisanych nawet najdrobniejszych szczegółów oferty, to większość klientów założy że nie ma tego w twojej ofercie. Nawet jeżeli twoim zdaniem jest oczywiste że pewne produkty są ze sobą nierozerwalnie powiązane.
Nauczycielka podaje przykłady:
-Klacz się źrebi, krowa się cieli. Teraz Ty Jasiu podaj jakiś przykład.
-Kura robi sobie jaja.
Zakończenie
Dziękuję, że zapoznałeś się z moją serią artykułów o marketingu treści. Jeśli nie, to możesz to narobić – mini seria o content marketingu. Owocnego tworzenia Jeżeli pojawiły się w twojej głowie jakieś pytanie, to zadaj je w komentarzu. Odpowiem na nie w najszybszym możliwym czasie.
Zachęcam cię do regularnego odwiedzania bloga. Obiecuję, że dołożę wszelkich starań, aby publikować wartościową wiedzę na temat prowadzenia biznesu online.
Bibliografia i inspiracje:
- Nie sprzedawaj! #Pozwólkupić. Autor: Wojciech Woźniczka 2018
- Trakcja, czyli złap przyczepność. Jak każdy startup może osiągnąć szybki wzrost. Autorzy: Gabriel Weinberg, Justin Mares. Wydawnictwo: Onepress 2016.
- Maszyna do pisania. Kurs kreatywnego pisania. Autor: Katarzyna Bonda. Wydawnictwo: Muza 2015, 2017.
- MBA w dziesięć dni. Praktyczny kurs menedżerski. Autor: Silbiger Steven A. Wydawnictwo: MT Biznes 2017.
- SEO Playbook. Autor: Sławomir Czajkowski. (Self Publishing) 2019.
- Magazyn Online Marketing – Grudzień 2020 (temat numeru to content marketing i copywriting).
- A practical guide to killer marketing Content (ebook – język angielski). Autor: Sarah Goliger.